Kahvaltı

Protein kaynağı sebzeli peynirli omlet, kalsiyum deposu peynir, yüksek C vitaminine sahip roka ile kapya biber ve lifli kepekli ekmek ile çeşitli ve sağlıklı bir kahvaltı sizleri bekliyor.

Sebzeli Mantarlı Omlet, Cevizli Peynir Topları, Kapya Biber, Tahıllı Ekşi Mayalı Ada Ekmeği

Protein kaynağı sebzeli peynirli omlet, kalsiyum deposu peynir, yüksek C vitaminine sahip roka ile kapya biber ve lifli kepekli ekmek ile çeşitli ve sağlıklı bir kahvaltı sizleri bekliyor.

1.Ara Öğün

Yaban mersini antioksidan kapasitesi en yüksek besinlerden biri olmakla ün salmıştır.

Yaban Mersini Kurusu

Yaban mersini antioksidan kapasitesi en yüksek besinlerden biri olmakla ün salmıştır.

Öğlen Yemeği

Meksika fasulyesinin, 250 gramında 80-90 g. magnezyum bulunur. Bu nedenle, magnezyum eksikliğinin neden olduğu kaygı, bitkinlik ve yorgunluk hissinin giderilmesinde etkilidir.

Zeytinyağlı Meksika Fasulyesi, Akdeniz Yeşillikleri Salatası, Yoğurtlu Havuç Mezesi

Meksika fasulyesinin, 250 gramında 80-90 g. magnezyum bulunur. Bu nedenle, magnezyum eksikliğinin neden olduğu kaygı, bitkinlik ve yorgunluk hissinin giderilmesinde etkilidir.

2.Ara Öğün

İçeriğindeki bol lif sayesinde kilo kontrolüne yardımcı olan ve mineral bakımından zengin olan bal kabağı, iddialı olduğumuz enfes cheesecake ile birleşti.

Balkabaklı Cheesecake

İçeriğindeki bol lif sayesinde kilo kontrolüne yardımcı olan ve mineral bakımından zengin olan bal kabağı, iddialı olduğumuz enfes cheesecake ile birleşti.

Akşam Yemeği

Guacamole sosun içeriğinde bulunan avokado, yüksek protein, A ve E vitaminlerini ihtiva eder. Tavuklu quesedilla’nızın da içeriğinde bulunan Guacamole sos ve salsa sosun, tavuk ile birleşmesiyle tadına doyulmaz bir lezzet ortaya çıktı.

Tavuklu Quesedilla, Guacamole Sos, Salsa Sos

Guacamole sosun içeriğinde bulunan avokado, yüksek protein, A ve E vitaminlerini ihtiva eder. Tavuklu quesedilla’nızın da içeriğinde bulunan Guacamole sos ve salsa sosun, tavuk ile birleşmesiyle tadına doyulmaz bir lezzet ortaya çıktı.

Örnek Menü Sonraki Öğün
Örnek Menü Önceki Öğün
Fedbox Logo

Fedbox yoğun isteğiniz üzerine SİLİVRİ’de

%10 İNDİRİM
20 TAM GÜNLÜK PAKETLERDE


İndirimden faydalanmak için AŞK14 kodu
ile online alım yapabilir yada
212 288 02 12 numaralı
müşteri hizmetlerimizi arayabilirsiniz.

Son gün: 14.02.2018

HEMEN BİLGİ AL
HEMEN SİPARİŞ VER
İşlem Durum Simge - Process Status Icon
Popup Close
Fedbox Logo

Kullanıcı Adınız:


Şifreniz:

Giriş Yap

Şifremi Unuttum

E-Posta Adresiniz:


           


GİRİŞ YAPINIZ

Kullanıcı Adınız:


Şifreniz:

Giriş Yap

Şifremi Unuttum

E-Posta Adresiniz:


Tiroid Hastaları için Beslenme





Tiroid hastalığı kişinin hayati sürecinde birtakım değişikliklere neden olur. Fazla kilo alma ya da zayıflığa neden olabilen tiroid başka belirtileri de beraberinde getirip kişinin hayat kalitesini düşürür. Beslenme düzeni kişinin tiroide yakalanma riskini arttırabileceği gibi tiroid teşhisi sonrası beslenmeye dikkat edilmemesi de kişinin olumsuz sonuçlar almasına neden olacaktır. Bu yüzden tiroid ve beslenme yakından ilişkilidir. Fedbox olarak bu haftaki blog yazımızda sizler için tiroid diyeti gibi pek çok hassas noktaya değindik ve yararlı bilgiler sunduk. 

Tiroid Nedir / Guatr Nedir?

Tiroid bezi boynun ortasında Adem elması denilen kıkırdağı altında bulunan endokrin bir bezdir. Büyüme ve gelişmede etkili olan bu bez tiroksin (T4) ve tiriiyodotironin (T3) adı verilen iki hormon salgılar. T3 ve T4 metabolik süreçleri etkiler. 

Tiroid hastalığı tiroid bezinden yetersiz salgılanmasından kaynaklanan Hipotiroidizm ve bezin büyümesinden kaynaklanan Guatr olarak ayrılmaktadır. Başka çeşitleri de bulunmaktadır. 

Tiroid Belirtileri Nelerdir?

Guatrın belirtileri: seste değişim, yutma güçlüğü, nefes almada zorluk ve boğulmadır. 

Hipotiroidizm belirtileri: saç dökülmesi, kilo artışı, kabızlık, hafıza problemleri ve yorgunluktur. 

Tiroid Hastaları Nasıl Zayıflar?

Tiroid hormonlarının yetersiz çalışması sonucunda metabolizma da daha yavaş çalışır. Bu da enerjinin daha az harcanması anlamına gelir. Böylece kilo artışı gözlemlenir. Düzenli beslenmek ve kalori planlamak kilo kaybının başlıca etkenidir. Tiroid hastalarının zayıflaması için fiziksel aktiviteyi de arttırması gerekir. Tempolu yürüyüşler gibi aktivitelere yönelerek metabolizmalarını hızlandırabilirler. 

Tiroid Hastalarının Tüketmesi Gereken Besinler

Tiroid hastalığında tüketilmesi gereken besinler şunlardır;

  • Domates, biber, maydanoz, portakal, semizotu, yaban mersini gibi antioksidan bakımından zengin sebze ve meyveler tüketilmelidir. Böylece bağışıklık sistemi de güçlenir. 

  • Selenyum minerali tiroidin normal düzeyde çalışmasını etkileyen bir mineraldir. Ayçekirdeği, mantar, yumurta, hindi eti, tavuk göğsü ve Brezilya kestanesi tüketilmelidir. 

  • Tirozin, T3 ve T4 hormonlarının üretiminde etkili et, baklagil ve süt tüketilmelidir. 

Tiroid Hastalarının Tüketmemesi Gereken Besinler

Tiroid hastalığında tüketilmemesi gereken besinler şunlardır;

  • Fito-estrojenlerin tiroid hormonlarının çalışmasını sağlayan enzimin çalışmasını baskılayabildiği görülmüştür. Soya fasulyesi gibi soya ürünlerinin tüketilmemesi önerilir. 

  • Ayrıca soya ürünleri tüketenlerde hipotiroidizm görülme riskinin arttığı görülebilir. 

  • Yoğun miktarda iyot tüketmek tiroid bezinin aktivitelerini bastırabilir. Bu şekilde iyot faydadan çok zarara neden olacaktır.

  • Brokoli, turp, lahana, brüksel lahanası, ıspanak, şalgam, yer fıstığı, çilek ve şeftali gibi besinler ilaç alındıktan hemen sonra tüketilmemelidir. 

Tiroid Diyeti Nasıl Olmalıdır? Nelere Dikkat Edilir?

  • Tiroid diyetinizde dikkat etmeniz gereken noktaları şu şekilde sıralayabiliriz;

  • Diyetle birlikte mutlaka egzersiz yapılmalıdır. Özellikle metabolizması yavaş çalışan gruptaysanız buna önem vermelisiniz. 

  • Kafein tüketirken dikkatli olmalısınız. 

  • Yukarıda bahsettiğimiz gibi tüketmemeniz gereken besinler konusunda dikkatli olmalısınız. 

  • Hipertiroidizm teşhisinde metabolizma yavaş çalıştığı için kilo kaybetme yavaştır. Bu yüzden diyet planı uzun vadeli oluşturulmalıdır ve bir yaşam şekline dönüştürülmelidir.

  • Su tüketimine önem verilmelidir. Su metabolizmayı hızlandırır ve tokluk hissi oluşturur.

  • Kalori kontrolü yapılmalıdır ve mutlaka 3 ana 2 ara öğün şeklinde beslenilmelidir. 

  • Tiroid diyetinde tokluk hissi önemlidir. Bu yüzden lifli gıdalar tüketilmelidir. 


 Sağlıklı beslenme paketleri ile tiroid hastalığı için beslenme planınızı bir yaşam biçimine dönüştürmeniz son derece kolaydır. Düzenli olarak kapınıza gelen sağlıklı yemeklerle öğün atlamaz ve kaçamak yapmazsınız. Kalori ihtiyacınıza göre düzenlenmiş paketler yardımıyla günlük kalori miktarınızı aşmazsınız. Sağlıklı beslenme paketleri tamamen taze sebze ve meyvelerden oluşmaktadır ve böylece sağlıklı beslenme planınızı uygulamış olursunuz. Detayları incelemek için sağlıklı beslenme paketlerine göz atabilirsiniz. 






sağlıklı

mutlu

zinde

enerjik

BİZİ TAKİP EDİN


Fedbox kampanyalar, tarifleri ve bilgilendirmeleri kaçırmamak için eposta listemize üye olabilirsiniz.




Gönder


© 2019 Fedbox. Tüm Hakları Saklıdır..