Kahvaltı

Protein kaynağı sebzeli peynirli omlet, kalsiyum deposu peynir, yüksek C vitaminine sahip roka ile kapya biber ve lifli kepekli ekmek ile çeşitli ve sağlıklı bir kahvaltı sizleri bekliyor.

Sebzeli Mantarlı Omlet, Cevizli Peynir Topları, Kapya Biber, Tahıllı Ekşi Mayalı Ada Ekmeği

Protein kaynağı sebzeli peynirli omlet, kalsiyum deposu peynir, yüksek C vitaminine sahip roka ile kapya biber ve lifli kepekli ekmek ile çeşitli ve sağlıklı bir kahvaltı sizleri bekliyor.

1.Ara Öğün

Yaban mersini antioksidan kapasitesi en yüksek besinlerden biri olmakla ün salmıştır.

Yaban Mersini Kurusu

Yaban mersini antioksidan kapasitesi en yüksek besinlerden biri olmakla ün salmıştır.

Öğlen Yemeği

Meksika fasulyesinin, 250 gramında 80-90 g. magnezyum bulunur. Bu nedenle, magnezyum eksikliğinin neden olduğu kaygı, bitkinlik ve yorgunluk hissinin giderilmesinde etkilidir.

Zeytinyağlı Meksika Fasulyesi, Akdeniz Yeşillikleri Salatası, Yoğurtlu Havuç Mezesi

Meksika fasulyesinin, 250 gramında 80-90 g. magnezyum bulunur. Bu nedenle, magnezyum eksikliğinin neden olduğu kaygı, bitkinlik ve yorgunluk hissinin giderilmesinde etkilidir.

2.Ara Öğün

İçeriğindeki bol lif sayesinde kilo kontrolüne yardımcı olan ve mineral bakımından zengin olan bal kabağı, iddialı olduğumuz enfes cheesecake ile birleşti.

Balkabaklı Cheesecake

İçeriğindeki bol lif sayesinde kilo kontrolüne yardımcı olan ve mineral bakımından zengin olan bal kabağı, iddialı olduğumuz enfes cheesecake ile birleşti.

Akşam Yemeği

Guacamole sosun içeriğinde bulunan avokado, yüksek protein, A ve E vitaminlerini ihtiva eder. Tavuklu quesedilla’nızın da içeriğinde bulunan Guacamole sos ve salsa sosun, tavuk ile birleşmesiyle tadına doyulmaz bir lezzet ortaya çıktı.

Tavuklu Quesedilla, Guacamole Sos, Salsa Sos

Guacamole sosun içeriğinde bulunan avokado, yüksek protein, A ve E vitaminlerini ihtiva eder. Tavuklu quesedilla’nızın da içeriğinde bulunan Guacamole sos ve salsa sosun, tavuk ile birleşmesiyle tadına doyulmaz bir lezzet ortaya çıktı.

Örnek Menü Sonraki Öğün
Örnek Menü Önceki Öğün
Fedbox Logo

Fedbox yoğun isteğiniz üzerine SİLİVRİ’de

%10 İNDİRİM
20 TAM GÜNLÜK PAKETLERDE


İndirimden faydalanmak için AŞK14 kodu
ile online alım yapabilir yada
212 288 02 12 numaralı
müşteri hizmetlerimizi arayabilirsiniz.

Son gün: 14.02.2018

HEMEN BİLGİ AL
HEMEN SİPARİŞ VER
İşlem Durum Simge - Process Status Icon
Popup Close
Fedbox Logo

Kullanıcı Adınız:


Şifreniz:

Giriş Yap

Şifremi Unuttum

E-Posta Adresiniz:


           


GİRİŞ YAPINIZ

Kullanıcı Adınız:


Şifreniz:

Giriş Yap

Şifremi Unuttum

E-Posta Adresiniz:


Hangi Besinler Birlikte Tüketilmemeli ?





Lezzet olarak birbirine yakıştığını düşündüğümüz yiyecekleri beraber tüketmeyi seviyoruz. Fakat sağlık açısından da yediğimiz yemekler birbirleri ile uyum içinde olmalı. Yemek yerken bu duruma çoğunlukla dikkat etmiyoruz ya da bu konu hakkında pek fazla bilgimiz yok. Fakat birlikte tüketilmemesi gereken besinler bir arada tüketildiğinde çok ciddi sorunlara zemin hazırlanabiliyor. 

Hangi Besinler Birlikte Yenmez

Bu blog yazımızda “Hangi besinler bir arada tüketildiğinde zararlı hale geliyor?” sorusunun cevabını sizinle paylaşacağız. İşte, birlikte tüketilmemesi gereken yiyecekler…

 

 

1.Yoğurt ve Turp

Asit maddeler başka asit maddeler ile aynı ortamda bulunduklarında zehirlenme etkisi ortaya çıkabiliyor. Turp asitli ve gazlı maddeler içeren bir besin. Dolayısıyla yoğurt ile birlikte tüketildiğinde midede yanma gibi problemler ortaya çıkıyor. 

2.Erik ve Şeftali 

Erik ve şeftalinin asit oranı oldukça fazladır. Bu meyveler mide asidini arttırabilir. Uzmanlar bu meyvelerin birlikte tüketilmesini önermez. Bunun yanı sıra her iki meyve de alerjik reaksiyona neden olabilir. Bu iki meyvenin bir arada tüketilmesi reflü ve mide delinmesi gibi hastalıklara yol açabilir. 

3.Sirke ve Pirinç 

Pirinç lifli içeriğe sahip bir yiyecektir. Bu yüzden de son derece faydalıdır. Fakat turşu gibi sirke içeren besinlerle beraber tüketildiğinde bu faydalı özelliğini kaybeder. 

4. Süt ve Tavuk 

Süt ve tavuk besin değeri açısından aynı maddeleri içeren yiyeceklerdir. Bu yüzden ikisini bir arada tüketmek vücutta aşırı protein ve kalsiyum birikmesine neden olur. Bunun yanı sıra sütün içeriğinde bulunan laktik asit tavuğun midede ekşimesine sebep olur.

5. Nar ve Kırmızı Et

Tuzlanmış et ve nar ya da üzüm gibi meyveler birlikte tüketilmesi doğru olan yiyecekler değildir. Bu tip meyveler kan yapıcı özelliğe sahiptir. Hal kırmızı ette de böyle olunca fazla kan yapıcı madde bir arada vücuda alınmış olur. Bu durum ise alerjiye sebebiyet verebilir.

6. Kavun ve Karpuz

İki meyvede de şeker ve sıvı oranı oldukça yüksektir. Bu yüzden faydalı bu besinler birlikte tüketildiğinde zararlı besinler haline gelebilir. Kanı fazla sulandırabilir ya da yüksek tansiyona neden olabilir. Şeker hassasiyeti olan kişiler bu iki meyveyi kesinlikle bir arada tüketmemelidir. 

7. Sarımsak ve Soğan 

İkisinin de güçlü bir antioksidan olduğunu herhalde bilmeyen yoktur. Fazla tüketildiğinde ise kan akışını fazla hızlandırabilirler. 

8. Yoğurt ve Sirke

Yoğurt kendisi gibi ekşi gıdalarla örneğin sirkeyle birlikte tüketilmemelidir. Yoğurtlu yemeklerin yanında sirke içeren gıdalar yenmemelidir. 

9. Kırmızı Et ve Sirke

Tuzlanmış ya da tuzla kurutulmuş etler ile birlikte sirke içeren gıdaların tüketilmemesi önemlidir. 

10. Süt ve Yumurta

Aynı öğünde protein içeren iki farklı hayvansal ürün tüketmek vücutta bu proteinin sindirilememesi anlamına gelir. Bu da vücutta toksik atıklar oluşmasına neden olur ve vücudun direnci kırılır.

11. Tavuk ve Yoğurt

Fazla protein içeren gıdaların bir arada tüketilmesinin zararlı olduğundan bahsetmiştik. Tavuk ve yoğurt ikilisi de buna bir örnek. 

12. Süt ve Bal

Ballı süt içmek sağlıklı olduğu düşünülen ve çok sık tüketilen içeceklerden biri. Fakat sıcak süt ile etkileşime geçen bal, protein ve mineralinden arınıyor. 

Meyveler ile Birlikte Tüketilmeyecek Gıdalar

Meyveler son derece sağlıklı ürünler olsalar da bazı besinlerle birlikte tüketildiklerinde sağlıksız bir hal alabiliyorlar. Karpuz ve kavun gibi bol miktarda şeker içeren meyvelerin yanında bal, şerbet ya da reçel tüketmek vücudun şeker dengesini bozabildiği için çok sakıncalıdır. 

 

 

Ayrıca incir, kavun ve ayva gibi gıdalarla beraber balık tüketmek ciddi hastalıklara yol açabilir. Bahak, baras ve kulunç gibi hastalıklarla karşı karşıya kalmamak için bu besinleri bir arada tüketmekten kaçınmalısınız. 

Balıkla Birlikte Tüketilmeyecek Gıdalar

Sizin için birlikte tüketilmeyecek gıdaları anlattıktan sonra sıra geldi balık ile doğru beslenmeye. Biliyorsunuz ki en çok bu konuda bilgili olmaya çalışıyoruz ve bildiklerimizi uygulama konusunda çaba harcıyoruz.

 

Balığın taze olmama ihtimaline karşı balıkla süt ve süt ürünlerini kesinlikle tüketmiyoruz. Peki, balıkla ne tüketilmeli? Yemek sonrası tatlı yeme alışkanlığı pek çok insanda bulunuyor. Balık yedikten sonra mide bulantısı, şişkinlik ya da kan şekerinde düşüş meydana gelebildiği için balıktan sonra bir tatlı tüketmemiz öneriliyor. Fakat balık yedikten sonra sütlü tatlıları tüketemiyoruz. Şerbetli tatlılar ise balıktan sonra tüketmek için fazla ağır. Balıktan sonra tüketilebilecek en doğru tatlı ise helva. Balıklarda bulunan ağır metalleri helva yiyerek dengeleyebilirsiniz. 

Yemekten Hemen Sonra Tüketilmemesi Gereken Gıdalar 

Yazımız boyunca sizinle birlikte tüketmemeniz gereken besinleri paylaştık. Fakat bazı besinler birbiri ardına tüketildikten sonra da sorun teşkil edebiliyor. Dilerseniz sizinle bu değerli bilgileri de paylaşabiliriz. Yemekten sonra yapılmaması gerekenleri şu şekilde sıralayabiliriz;

 

 

1. Çay İçmek 

Yemekte her ne tüketirseniz tüketin yemekten sonra içtiğiniz çayın size çok fazla keyif verdiğini biliyoruz. Fakat bu hareket oldukça yanlış. Doğrusu ise yemekten 1 saat sonra çay tüketmek. Yemeğin hemen ardından midenin çayın içindeki demir ile karşılaşması demirin sindirilememesi anlamına geliyor. Bu durum özellikle demir eksikliği çeken bireyleri etkiliyor. 

2.Meyve Yemek 

Yemek yedikten sonra meyve ikramı sık sık yapılan bir ikramdır. Aslında bu davranış oldukça hatalıdır. Meyveler kolay sindirilemeyen yiyecekler arasında yer alır. Dolayısıyla yemeğin hemen ardından meyve yemek bu sindirim işlemini daha da zorlaştırır. Buna ek olarak vücut meyvenin sağladığı faydalardan yararlanamıyor ve meyve kiloya dönüşüyor. Bazı yiyeceklerin özellikle meyvelerle tüketilmemesi gerektiğini de yazımızda sizlere aktarmıştık. Dolayısıyla meyvelerin en iyi tüketim şeklinin sabahları aç karna olduğunu söyleyebiliriz. 

 

Sizinle bir arada tüketilmemesi gereken besinleri paylaştığımız blog yazımızın sonuna geldik. Bir arada tüketilmemesi gereken besinlere dikkat etmek istiyorsanız diyet yemek paketleri size bu konuda yardımcı olabilir. Fedbox menüleri özel olarak sizin için planlanır ve sağlıklı beslenmenizi sağlar.






sağlıklı

mutlu

zinde

enerjik

BİZİ TAKİP EDİN


Fedbox kampanyalar, tarifleri ve bilgilendirmeleri kaçırmamak için eposta listemize üye olabilirsiniz.




Gönder


© 2019 Fedbox. Tüm Hakları Saklıdır..