Kahvaltı

Protein kaynağı sebzeli peynirli omlet, kalsiyum deposu peynir, yüksek C vitaminine sahip roka ile kapya biber ve lifli kepekli ekmek ile çeşitli ve sağlıklı bir kahvaltı sizleri bekliyor.

Sebzeli Mantarlı Omlet, Cevizli Peynir Topları, Kapya Biber, Tahıllı Ekşi Mayalı Ada Ekmeği

Protein kaynağı sebzeli peynirli omlet, kalsiyum deposu peynir, yüksek C vitaminine sahip roka ile kapya biber ve lifli kepekli ekmek ile çeşitli ve sağlıklı bir kahvaltı sizleri bekliyor.

1.Ara Öğün

Yaban mersini antioksidan kapasitesi en yüksek besinlerden biri olmakla ün salmıştır.

Yaban Mersini Kurusu

Yaban mersini antioksidan kapasitesi en yüksek besinlerden biri olmakla ün salmıştır.

Öğlen Yemeği

Meksika fasulyesinin, 250 gramında 80-90 g. magnezyum bulunur. Bu nedenle, magnezyum eksikliğinin neden olduğu kaygı, bitkinlik ve yorgunluk hissinin giderilmesinde etkilidir.

Zeytinyağlı Meksika Fasulyesi, Akdeniz Yeşillikleri Salatası, Yoğurtlu Havuç Mezesi

Meksika fasulyesinin, 250 gramında 80-90 g. magnezyum bulunur. Bu nedenle, magnezyum eksikliğinin neden olduğu kaygı, bitkinlik ve yorgunluk hissinin giderilmesinde etkilidir.

2.Ara Öğün

İçeriğindeki bol lif sayesinde kilo kontrolüne yardımcı olan ve mineral bakımından zengin olan bal kabağı, iddialı olduğumuz enfes cheesecake ile birleşti.

Balkabaklı Cheesecake

İçeriğindeki bol lif sayesinde kilo kontrolüne yardımcı olan ve mineral bakımından zengin olan bal kabağı, iddialı olduğumuz enfes cheesecake ile birleşti.

Akşam Yemeği

Guacamole sosun içeriğinde bulunan avokado, yüksek protein, A ve E vitaminlerini ihtiva eder. Tavuklu quesedilla’nızın da içeriğinde bulunan Guacamole sos ve salsa sosun, tavuk ile birleşmesiyle tadına doyulmaz bir lezzet ortaya çıktı.

Tavuklu Quesedilla, Guacamole Sos, Salsa Sos

Guacamole sosun içeriğinde bulunan avokado, yüksek protein, A ve E vitaminlerini ihtiva eder. Tavuklu quesedilla’nızın da içeriğinde bulunan Guacamole sos ve salsa sosun, tavuk ile birleşmesiyle tadına doyulmaz bir lezzet ortaya çıktı.

Örnek Menü Sonraki Öğün
Örnek Menü Önceki Öğün
Fedbox Logo

Fedbox yoğun isteğiniz üzerine SİLİVRİ’de

%10 İNDİRİM
20 TAM GÜNLÜK PAKETLERDE


İndirimden faydalanmak için AŞK14 kodu
ile online alım yapabilir yada
212 288 02 12 numaralı
müşteri hizmetlerimizi arayabilirsiniz.

Son gün: 14.02.2018

HEMEN BİLGİ AL
HEMEN SİPARİŞ VER
İşlem Durum Simge - Process Status Icon
Popup Close
Fedbox Logo

Kullanıcı Adınız:


Şifreniz:

Giriş Yap

Şifremi Unuttum

E-Posta Adresiniz:


           


GİRİŞ YAPINIZ

Kullanıcı Adınız:


Şifreniz:

Giriş Yap

Şifremi Unuttum

E-Posta Adresiniz:


Sağlıklı ve Hızlı Kilo Vermek için 25 Bilimsel Yöntem





Hızlı kilo vermek size önemli gelse de hızlı ve sağlıklı kilo vermek önemlidir. Öncelikli olarak sağlıklı kilo vermeyi hedeflemelisiniz. Bu haftaki blog yazımızda sizlerle sağlıklı ve hızlı kilo vermenin ipuçlarını paylaşmak istiyoruz. 

1. Diyetinizi Eğlenceli Hale Getirin 

En iyi diyet uygulanabilirliği olan diyettir. Diyet konusunda iradeye sahip çıkmak ve bazı şeylerden fedakarlık yapmak önemlidir. Fakat diyetiniz sizin için bir işkenceye dönüşmemelidir. Diyeti eğlenceli hale getirin ki diyete devam edebilin. Yiyeceklerden tamamen uzak durmak diyetin sürdürülebilir olmasını engeller. Kilo vermek için diyette sürdürülebilirlik önemlidir. 

 

 

Örneğin şeker diyet için tavsiye edilmeyen bir gıdadır. Fakat zarar vermeyecek derecede tüketerek diyetinizi çekilebilir hale getirebilirsiniz. 

2. İçeceklerinizi Şekersiz Tüketin

İçeceklere şeker eklemek ya da şekerli içecekler tüketmek günlük kalori miktarına etki eder. Düşük kalorili beslenseniz de bu nedenle günde aldığınız kalori miktarı artacaktır. İçeceklere şeker eklemek şeker bağımlılığına da neden olabilir. Şeker tüketiminden sonra salgılanan insülin nedeniyle kan şekeri düşer ve şeker isteği oluşur. 

3. Tek Tip Beslenmeyin

Kilo vermek için besin çeşitliliğini azaltmak diyette yapılan bir hatadır. Tekdüze beslenme çeşidini benimsediğinizde gerekli vitamin ve mineralleri almanız mümkün değildir. Bu da bağışıklık sistemine etki edebilir ya da hastalıklara neden olabilir. Genel sağlık kilo vermede etkilidir. Kalıcı kilo vermek ve sağlıklı bir şekilde kilo vermek için tek düze beslenmemelisiniz. 

4. HIIT Kardiyoyu Deneyin

Yüksek tempolu aralıklarla kardiyo yapabilirsiniz. Yüksek ve düşük tempolu aktiviteler arasında aralık bırakma işine HIIT kardiyo adı verilmektedir. Bu egzersiz kısa sürede güzel kalori harcamanızı sağlar ve metabolizmanızı hızlandırır. Ayrıca bu kardiyo yöntemi için egzersiz ekipmanlarına ihtiyacınız yoktur. 

 

 

Haftada 1-2 gün hiit kardiyo yapabilirsiniz. Bu egzersizi çok yapmak glikojen depolarınızı boşaltacağı için önerilmemektedir. 

5. Meyve Yiyin

Meyve sağlık açısından oldukça önemlidir. Çok fazla tüketmek kilo verememeye neden olabilir. Meyveyi kabukları ile yemek daha yararlıdır. Tokluk hissini arttırdığı için genellikle böyle tercih edilir. Fakat meyve suyu içmek doğru değildir. Hem tokluk hissini arttırmaz hem de daha fazla kalori almaya neden olur. 

6. Yemekleri İyice Çiğneyin 

Hızlı yemek yemek daha fazla kilolu olmaya neden olur. Yemek yedikten sonra ghrelin hormonu bastırılır. Bu hormon açlığı kontrol eden hormondur. Ayrıca anti açlık hormonu salgılanır. Bu hormonlar beyni yemek yendiğine ve emildiğine dair bilgilendirir. Bu da tokluk hissini oluşturur. Bu süreç 20 dakika sürer. İyice çiğneyip yemek yemeyi yavaşlatmak beynin bu sinyalleri alması için süre yaratmaktadır. 

 

 

Yemeği iyice çiğnemek sindirimi iyileştiri ve besinlerin emiliminin daha iyi olmasını sağlar. Ayrıca diş sağlığı için etkilidir. 

7. Balık Tüketin

Balık sağlık açısından faydalıdır. Balık protein ve yağ kaynağıdır. Özellikle omega 3 yağı açısından önemlidir. Omega 3 yağ asitleri fizyolojik ve psikolojik açıdan faydalıdır. Haftada 2-3 kez balık tüketebilirsiniz. Omega 3 ve Omega 6 asitleri birbirine eşit olduğunda balık yağı kullanımı oldukça faydalıdır. İnsanların beslenme düzeni içerisinde tükettiği besinler omega 6 asidi bakımından yüksektir. Bu yüzden omega 3 ve 6 dengesi eşit değildir. Bunu eşitlemek için balık tüketilmelidir. Bu eşitlik kan dolaşımını düzenler, sağlıklı kan hücrelerinin oluşmasını sağlar. 

 

 

Omega 3 gibi sağlıklı yağ kaynakları kilo vermek için önemlidir. Bu yağ metabolizmanın düzgün çalışmasını sağlar. Somon, sardalya, hamsi gibi balıklar omega 3 bakımından zengindir. 

8. Makro Besinleri Takip Edin

Makro besinler protein, yağ ve karbonhidrattır. Bu makro besinler kaloriyi oluşturur. Günlük kalori ve makro besin değerlerinizi takip etmelisiniz. Eğer bu konuda başarılı olamıyorsanız kalori ve makro besin değerlerine uyduğunuzdan emin olmalısınız. Kulağınıza zahmetli geldiğinin farkındayız ama bu oldukça kolay. Hatta bunu yapan diyet uygulamaları da var. 

9. Sağlıklı Atıştırmalıklar Tüketin

Çantanızda ve evinizde her zaman sağlıklı atıştırmalıklar olsun. Böylece ani açlık krizlerinde ya da sağlıklı yemeğe erişemediğinizde bu atıştırmalıkları tüketerek açlığınızı bastırın. Hacmi büyük ama kalorisi düşük yiyecekler diyette en büyük yardımcınız olacaktır. 

10.İşlenmemiş Gıdaları Tercih Edin

Kilonun en büyük sebeplerinden biri paketli ve işlenmiş gıdalardır. Ulaşımı ve tüketmesi son derece kolay olan bu gıdalar kalori doludur. İşlenmiş ürünler rafine şeker içeren gıdalardır. Besleyicilik oranları da son derece düşüktür. 

 

Rafine şeker tokluk hissi oluşturmaz ve tam aksine açlık hissini arttırdığı pek çok araştırmada kanıtlanmıştır. İşlenmemiş ve doğal besinler vitamin, mineral ve lif bakımından zengin besinlerdir. Bu yüzden sizi tok tutar, gereksiz kalori almanızı engeller ve sağlıklıdır. Trans yağ içermeyen doğal besinler kilo vermeyi kolaylaştırır. Doğal besinlere yönelerek trans yağ alımını engelleyebilirsiniz. 

11. Protein Tüketimine Ağırlık Verin

Protein vücudumuzun yapı taşıdır. Kas kütlesini korumada gerekli bir besindir. Yeterli protein alarak metabolizmanın daha iyi işlemesini sağlar. Antrenman yaparak kas kütlenizi arttırabilir ya da koruyabilirsiniz.  

 

 

Proteinin termik efekti yüksektir. Yiyeceğin getirdiği enerji bazlı yağların sindirimi için %2-3’ü, karbonhidratların sindirimi için %6-8’i, proteinlerin sindirimi için  %25-30’u harcanır. Ayrıca protein yağ yakımında rol oynayan glukagon hormonunu destekler. Dolayısıyla yeterli protein almak kilo verme sürecinde son derece önemlidir. Balık, tavuk, hindi, yumurta, kırmızı et ve süt ürünleri diyetinizin bir parçası olabilir. Kuruyemiş ve bazı baklagillerde de protein vardır. Tüm bu gıdalar ile birlikte protein ihtiyacınızı karşılamanız mümkündür.

12. Lifli Gıdalar Tüketin 

Lifler bitkisel besinlerin sindirilmeyen kısımlarına verilen isimdir. Sindirim sisteminden geçerken sindirimi kolaylaştırır. Sindirim ve boşaltım sistemi bakımından son derece önemlidir. Dolayısıyla kilo verme süreci açısından da büyük önem taşır. 

 

Ayrıca lifler midede jel tabakası ya da viskoz bir yapı oluştururlar. Bu tabaka tokluk hissini oluşturur ve diğer yemeklerin sindirilmesini kolaylaştırır. 

 

Kuru baklagiller, tahıllar, meyveler ve sebzeler lif içerir. Diyetinize bu besinleri ekleyebilirsiniz. Özellikle baklagiller lif bakımından oldukça zengindir. 

13. Acı Biber Tüketin

Acı biberin acı olmasını sağlayan kapsaisindir. Acı biber vücudun iç ısısını arttırır. Bu durum kilo vermeyi destekler. Günlük yaktığınız kalori miktarınızı bu sayede arttırabilirsiniz. Ayrıca kapsaisin iştah bastırıcı özelliğe sahiptir. Acıkmaya engel olur. 

14. Haftada 1 Kez Tartılın

Kilo vermek uzun bir süreçtir. Fazla kilolarınızı verirken kilo verme sürecinizi takip etmeniz önemlidir. Vücudunuzun verdiği tepkilere göre diyetinizde iyileştirmelere gidebilirsiniz. Bu yüzden haftada 1 kez tartılmanız önemlidir. Bu doğrultuda kalori azaltabilir ya da fiziksel aktivitenizi arttırabilirsiniz. Her gün tartılmak diyette yapılan bir yanlıştır. Fakat haftada bir kez tartılabilirsiniz. 

 

 

15. Karbonhidrat Tüketimini Azaltın

Düşük kalorili besleniyor ama kilo veremiyorsanız mutlaka karbonhidrat diyetine yönelmelisiniz. Karbonhidrat alımını azaltarak insülin direncini düşürebilirsiniz. Böylece daha fazla kilo verebilirsiniz. Fazla karbonhidrat alımı karbonhidratların yağ olarak depolanması anlamına gelir. Gün içinde daha az karbonhidrat tüketirseniz kan şekeriniz stabil hale gelir. Böylece daha fazla kilo verebilirsiniz. 

16. Sağlıklı Yağlar Tüketin

Sağlıklı ve sağlıksız yağlar vardır. Sağlıklı yağları diyet boyunca tüketebilirsiniz. Trans yağlar kilo almaya neden olurken zeytinyağı, hindistan cevizi yağı ve balık yağı gibi yağlar kilo vermeye yardımcı olur. Sağlıklı yağları yeteri kadar tüketmek de mutlaka diyetinizin bir parçası olmalıdır. 

 

 

Hindistan Cevizi Yağı: MCT içerir. Yağ asitleri karaciğere çok daha kolay taşınır. Direkt olarak enerji kullanılabilir ya da ketona dönüşür. Bu yüzden Hindistan cevizi yağı ketojenik diyette sık sık kullanılır.

 

Zeytinyağı: Metabolizma ve kalp sağlığı açısından önem taşır. Adiponektin hormonunu arttırır. Bu hormon vücuttaki yağları kırar ve vücut kitle endeksini düşürmede etkilidir. 

 

Kuruyemişler: Oldukça faydalı yağ kaynaklarıdır. Vitamin ve mineral içermelerinin yanı sıra protein ve lif kaynağı olarak da beslenmede yerinin olması gerekir. Ara öğün olarak tüketebilirsiniz. 

 

Omega 3 Yağ Asitleri: En önemli yağ asitleridir. Omega 3 yağ asitleri metabolizmayı hızlandırarak kalori yakmanıza yardımcı olur. 

17. Yeşil Çay Tüketin

Yeşil çay antioksidan kaynağıdır. Sağlık açısından da oldukça faydalıdır. Yağ yakmak ve kilo vermek için destekleyicidir. Kafein içeren yeşil çay kilo vermeye bu yönden de yardımcıdır. Yeşilçay kateşin denen güçlü antioksidanları içerir. Böylece yağ yakımını hızlandırır. Günde 1 bardak yeşil çay tüketebilirsiniz. 

18. Kahve Tüketin 

Kahve metabolizmayı hızlandırır. Böylece daha fazla kalori ve yağ yakmanızı sağlar. Kafein adrenalin hormonunun seviyesini arttırır. Böylece yağ hücreleri daha kolay yakılır. 

19. Yumurta Tüketin

Yumurta iyi bir protein kaynağıdır. Vücudumuz yumurtanın proteininden %100 faydalanır. Ayrıca yumurta tok tutar. Özellikle sabah kahvaltılarında yumurta tüketmeye özen göstermelisiniz. 

20. Egzersiz Yapın

Kas kütlenizi arttırmak için egzersiz yapmalısınız. Direnç antrenmanları ile kendinizi güçlendirebilirsiniz. Böylece bazal metabolizmanız artar. Gün içinde böylece daha fazla kalori yakarsınız. Bu yüzden direnç egzersizleri önemlidir. 

21. Uyku Düzeninize Dikkat Edin

Kilo vermek için uyku düzenine dikkat etmek gerekir. Yeterince uyumazsanız kendinizi yorgun hissedersiniz ve bu durum yemek yeme biçiminize de egzersizlerinize de yansır. Fazla yorgun hissettiğinizde hazır yemeklere yönelebilirsiniz. Ayrıca tatlı ihtiyacınız artar. 

 

 

Uykusuzluk kortizol hormonunun artmasına neden olur. Bu yüzden stres hormonu artar bu da yağ yakmayı ve kilo vermeyi zorlaştırır. Yapılan araştırmalara göre uykusuzluğun obeziteye neden olduğu tespit edilmiştir. 

22. Su İçmeye Özen Gösterin

Su oldukça önemlidir. Böbrekler tarafından zararlı maddelerin vücuttan uzaklaştırılması için suya ihtiyaç duyulur. Yeterli miktarda su almamak bu işlemin gerçekleşmemesine neden olacaktır. Bu noktada karaciğer devreye girer. Karaciğer vücutta depolanmış yağı beyin ve vücut için enerjiye dönüştürür. Böbreklere yardım ettiğinde görevini etkin şekilde yerine getiremeyen bir karaciğer ile karşılaşırız. Kilo vermek için yeterli miktarda su tüketilmelidir. 

23. Yeşil Sebze Tüketin

Yeşil sebzeler enerji olarak kullanılacaktır. Bitki hücreleri selülozdan oluşur. Bu sayede insanlar sindirip enerji olarak kullanamaz. Yeşil sebzeler lif, vitamin ve mineral içerir. Böylece bizi tok tutar ve daha fazla yemek yemenizi engeller. 

 

 

Ayrıca yeşil sebzeler metabolizmanın daha hızlı çalışmasını sağlar. Spor yapan biriyseniz yeşil sebzelerin faydasını göreceksiniz. 

24. Düşük Kalorili Beslenmeyin

Kilo vermek bir matematik işidir. Az kalori alırsanız az kalori yakarsınız ve kilo vermeniz zorlaşır. Düşük kalorili beslenmek hastalık, bitkinlik ve kas kaybı gibi durumları beraberinde getirir. Uzun vadede metabolizmayı yavşalattığı için kilo vermeniz zorlaşacaktır.

25. Tuz ve Şekerden Uzak Durmaya Özen Gösterin

Beslenmenizde tuz ve şeker kısıtlamasına gidin. Özellikle tuzun içinde yer alan sodyum vücudun su tutmasına neden olur. Bu yüzden hem böbrekler için zararlıdır hem de ödeme neden olur. 

Kilo Vermenin Püf Noktaları

Kilo vermenin püf noktalarını şu şekilde sıralayabiliriz;

  • Buzdolabınızda tüketmemeniz gereken yiyecekler bulundurmayın.

  • Alkolden uzak durun.

  • Mutlaka kahvaltı yapın ve öğün atlamayın.

  • Ayakta yemeyin.

  • Yediklerinize konsantre olun ve bir şey izlerken yemek yemeyin. 

  • Dışarıda yemek yemek zorunda kaldığınızda sağlıklı alternatiflere ya da küçük porsiyonlara yönelin.

  • Porsiyonlarınızı küçültün. 

  • Asansör yerine merdiven kullanmayı tercih edin.

  • İp atlayın.

  • Sık sık ama az yiyin.

 

En Hızlı Nasıl Kilo Verilir?

Hızlı kilo vermek için uygulanabilecek pek çok yöntem vardır. Düzenli olarak diyet yapmak ve sağlıklı olarak kilo vermeye çalışmak önemlidir. Yukarıda bahsettiğimiz yöntemleri uygulayarak kilo vermenize yardımcı olabilirsiniz. 

 

 

Hızlı ve sağlıklı kilo vermenin yollarını anlattığımız blog yazımızın sonuna geldik. Sağlıklı ve hızlı kilo vermek için etkili bir diyet programı uygulamak önemlidir. Diyet yemek paketleri arasından size uygun olan diyet paketini seçerek sağlıklı ve hızlı şekilde kilo verebilirsiniz. 






sağlıklı

mutlu

zinde

enerjik

BİZİ TAKİP EDİN


Fedbox kampanyalar, tarifleri ve bilgilendirmeleri kaçırmamak için eposta listemize üye olabilirsiniz.




Gönder


© 2019 Fedbox. Tüm Hakları Saklıdır..